טיפים לפתיחת שנה חדשה וטובה

מאמרים נוספים | הדרך הדרומית


" אלו שלא צייתו לחוקי הקיץ, ענשם יהיה פגיעה בלב. עבורם הסתיו צופן בחובו קדחת (שפעת) חוזרת".         מתוך ספר הרפואה הפנימית של הקיסר הצהוב ה –Nei Jing

 

הימים מתחילים להתקצר הלילות קרירים יותר ואנחנו רוצים עוד ליהנות קצת מחגיגת הקיץ. למרות זאת הסתיו מתדפק על דלתנו ומביא איתו את הזמן להתכנסות, ל"שלכת" של כל מה שפחות חשוב ואגירת מזון ואנרגיה לחורף.

פעילות מתאימה לעונה

זה הזמן להאט פעילויות מוחצנות ואקטיביות ולעסוק בפעילות גופנית נפשית –איטית יותר, פחות נמרצת שתכוון את האנרגיה שלנו פנימה למודעות גוף נפש:

יוגה, טאי צ'י, צ'י קונג , מדיטציה וכו'.

תזונה מתאימה לעונה

כדי לרכז את האנרגיה פנימה יש להוסיף לתפריט היומי מעט מזונות בעלי טעם חמוץ כמו: לחם שאור, זיתים, מלפפונים, כרוב כבוש ,שעועית  אזוקי, חומץ, יוגורט, לימון, פירות חמוצים ותה מפקעות ורדים. כדאי להוריד מזונות קרים שאכלנו בקיץ כמו אבטיח וגלידה ולקחת ויטמין C ואסטרגלוס (צמח סיני לחיזוק מע' החיסון).

ואם התקררנו מה עושים ?

1.      מרק עוף ידוע כ"אנטיביוטיקה של הטבע", מרק דלעת יעזור לליחה.

2.      סירופ ממיץ בצל ודבש יקל על השיעול היבש. חליטת מרווה, טימין, אניס וקמומיל יקלו על שיעול לח.

3.      אם מתחילה התקררות, מירתח של גי'נגר שרוף וסוכר חום יכול למנוע את ההמשך. מוזמנים להתקשר ולקבל הוראות הכנה.

4.      אף נוזל, גדוש, סתום - שטיפת האף עם מי מלח + תמצית חותם זהב באמצעות משפך נטי. אפשר להתקשר ולשאול אותי.

5.      טיפול שיאצו טוב כטיפול מונע ותרגול קבוע של טאי-צ'י או צ'י-קונג, יעזור להזרמת הצ'י. יש לזכור שגם גופנו, כמו המים, קופא ונסדק אם לא מניעים אותו, ורק "מים זורמים לעולם לא נעכרים".

שנה טובה עם תמיכה מלאה, זרימה והמשכיות,

וחיבור אמיתי לחיים.

איל שני

מטפל בשיאצו וברפואה סינית.

 מלמד שיאצו טאי-צ'י, צ'י-קונג ומדיטציה מעל 20 שנה.

08-6532237 / 054-4557325

eyalshani@gmail.com /  www.dao.org.il

 


מאמרים נוספים | הדרך הדרומית
2003-2009 © הדרך הדרומית | עיצוב, בנייה וקידום האתר ע"י עומר טל - הקמת אתרים